loading...
جنگ نــــــــــرم


اباصالح

امین شمسی بازدید : 10526 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)



نقش شهيد صياد در دفاع مقدس

بيست و يکم فروردين سال 78 يادآور عروج عارفانه و شهادت امير شهيد سپهبد علي صياد شيرازي به دست منافقين کوردل است. شهيدي که رهبر معظم انقلاب او را امير سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دين و قرآن و نظامي مومن و پارسا و پرهيزکار توصيف فرمودند. و ملت بزرگ و قدرشناس ايران اسلامي همه ساله ياد و خاطره او را گرامي مي دارند. به راستي کارنامه اين شهيد بزرگوار چگونه بود؟ او چه کرده بود؟ و چگونه زيست که باعث افتخار ارتش، نيروهاي مسلح، ملت شريف ايران و اين گونه مورد تحسين و تجليل رهبر فرزانه انقلاب و فرمانده معظم کل قوا قرار گرفته بود که پيکر مطهرش بوسه گاه رهبر عظيم الشان انقلاب مي شود و صبح بعد از روز دفن، حتي قبل از حضور خانواده محترم شهيد، مزار پاکش به قدوم مبارک آن رهبر فرزانه مزين مي گردد.

با نگاهي دقيق تر به زندگي سراسر عشق و شور و حماسه و فداکاري اين شهيد والامقام مي توان پاسخ سوال را دريافت.

شهيد عزيز علي صياد شيرازي فرزندي پاکباخته از ملت بزرگ ايران اسلامي بود که تمام عمر خود را وقف فداکاري در راه ملت مسلمان ايران و آرمان هاي اسلامي و الهي خود کرده بود. روحيه سلحشوري و فداکاري او باعث مي شود تا در جواني به صف نظاميان و مدافعان شرف و استقلال کشور بپيوندد و با ورود به دانشگاه افسري آموزش هاي نظامي و مهارتهاي لشگري را بياموزد و خداوند اراده کرده است تا او را براي آينده اي که کشور و ملت و انقلاب به وجود او نياز دارد ذخيره نمايد.

روح بلند، ايمان قوي، نفس خود ساخته، اتکال به خداوند و تشرّع ديني او امکاني را فراهم مي کند تا بتواند در ارتش طاغوت زده قبل از انقلاب که فرماندهان سرسپرده آن مدافع منافع بيگانگان بودند؛ سالم بماند و در دل نظام طاغوت به مبارزه با آن بپردازد. خداوند اين توفيق را به او مي دهد که همراه با ياران و همرزمان خود توان دفاعي (نرم افزاري و سخت افزاري) ارتش وقت را براي خدمت به آرمانهاي انقلاب اسلامي و رهبر کبير آن حضرت امام خميني(ره) و دفاع از تماميت ارضي و استقلال ايران اسلامي حفظ نمايد.

به راستي او چگونه زيست که باعث افتخار ارتش، نيروهاي مسلح، ملت شريف ايران و اين گونه مورد تحسين و تجليل رهبر فرزانه انقلاب و فرمانده معظم کل قوا قرار گرفته بود که پيکر مطهرش بوسه گاه رهبر عظيم الشان انقلاب مي شود و صبح بعد از روز دفن، حتي قبل از حضور خانواده محترم شهيد، مزار پاکش به قدوم مبارک آن رهبر فرزانه مزين مي گردد

او حرکت انقلابي و مخلصانه خود را از مرکز توپخانه اصفهان آغاز مي کند و پس از انقلاب شکوهمند اسلامي به همراه همرزمان خود و انقلابيون شهر، آموزش نظامي مردم و حفاظت از پادگان هاي ارتش و پاسداري از انقلاب اسلامي را به عهده مي گيرد و قدم هاي اساسي در تشکيل، آموزش، سازماندهي، تجهيز و عملياتي شدن سپاه را همراه با شهيد کلاهدوز و ديگر ارتشيان انقلابي بر مي دارد.

وي بلافاصله پس از شرارت هاي ضدانقلاب وابسته به بيگانه در غرب کشور (کردستان و آذربايجان غربي) که ادعاي تجزيه طلبي داشتند به کردستان شتافته و تا پاکسازي کامل کردستان از لوث وجود دشمنان تجزيه طلب، فرماندهي عمليات آزادسازي کردستان را به عهده دارد. اما جريان نفوذي سياسي در مرکز که متاسفانه در راس آن، رئيس جمهوري وقت ابوالحسن بني صدر است با او برخوردي بغض آلود دارند ولي او که پيوستگي با خالق و معبود خود حضرت رب العالمين دارد خم به ابرو نياورده و راه خويش را که همانا قرب الي الله است ادامه مي دهد. ديري نمي پايد که منافقين رسوا مي شوند و بني صدر از رياست جمهوري خلع شده و از کشور مي گريزد.
نقش شهيد صياد در دفاع مقدس

اين بار سرهنگ علي صياد شيرازي با اراده الهي و عنايت ولي فقيه و نماينده امام زمان(عج) يعني رهبر کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) به فرماندهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب مي شود. و خداوند چنان شايستگي را در او قرار داده که با انتصاب اين شهيد عزيز گره کور جنگ باز مي شود و بعد از عمليات ثامن الائمه(ع) که مفتاح پيروزيهاي ايران در جنگ تحميلي عراق عليه ايران به شمار مي رود، فرماندهي و هدايت ارتش را به عهده مي گيرد که به همراه برادران سپاهي و بسيج و نيروهاي مردمي، با انجام عمليات هاي مختلف از قبيل طريق القدس، فتح المبين، بيت المقدس، رمضان، مسلم بن عقيل، مطلع الفجر، محرم، والفجرهاي 1-2-3-4-8-9 ، خيبر، بدر و قادر کليه مناطق اشغالي را از لوث وجود بعثيان کافر پاکسازي نموده و مي روند تا حقوق از دست رفته ملت را از متجاوزين بستانند.



استراتژي محوري و اصلي او در طول اين نبردهاي ماندگار، اخلاص، توکل به خداوند، اطاعت از امام، وحدت و همدلي بين ارتش و سپاه است و او تا پايان مسئوليت خود عليرغم آنکه دشمنان و دوستان ناآگاه سعي بر ايجاد اختلاف و دو دستگي بين نيروهاي انقلاب و ارتش و سپاه داشتند به هر قيمتي به عهد خود يعني اتحاد بين اين دو بازوي قدرتمند انقلاب و جمهوري اسلامي پايبند بود و هميشه در سخنانش اين شعار را تکرار و تاکيد مي کرد که «ارتشي و سپاهي يک لشگر الهي».

از ويژگي هاي بارز او ذوب شدن در ولايت بود او ولايت فقيه را از عمق جان درک کرده و به آن ايمان داشت لذا به هر خبر و يا جرياني که مخالف ولايت فقيه بود بي اعتماد و بي اعتنا و از آن بيزار بود و در انجام کارها و وظايفش بدنبال اداي تکليف بود. او کار را عبادت مي دانست و مقصودش قرب الي الله بود.

استراتژي محوري و اصلي او در طول اين نبردهاي ماندگار، اخلاص، توکل به خداوند، اطاعت از امام، وحدت و همدلي بين ارتش و سپاه است و او تا پايان مسئوليت خود عليرغم آنکه دشمنان و دوستان ناآگاه سعي بر ايجاد اختلاف و دو دستگي بين نيروهاي انقلاب و ارتش و سپاه داشتند به هر قيمتي به عهد خود يعني اتحاد بين اين دو بازوي قدرتمند انقلاب و جمهوري اسلامي پايبند بود و هميشه در سخنانش اين شعار را تکرار و تاکيد مي کرد که «ارتشي و سپاهي يک لشگر الهي»

شجاعت، تهجد، تعبد، ايمان و اخلاص، او را به مرتبه اي رسانده بود که در تصميم گيري ها مقررات، معادلات و فرمولهايي که به عنوان نظريه هاي علمي و نظامي جنگ مطرح بودند را با بنيان "وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِينَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ" به کار مي گرفت گويي تعهد و تقوي و ايمان به غيب به مصداق آيه شريفه «ان تتقوالله يجعل لکم فرقاناً» به او معرفتي شهودي بخشيده بود شايد همين تفاوت و تمايز او با ديگر فرماندهان و کارشناسان نظامي باعث بعضي اختلاف نظرها مي شد. البته انضباط نظامي هميشه اين شکاف را پر مي کرد و مانع از بي انضباطي و عدم اجراي فرامين مي شد. چه بسا اگر روح ايماني آن شهيد عزيز نبود سرنوشت جنگ بگونه اي ديگر رقم مي خورد. مگر نه اينست که خداوند در قرآن مي فرمايد: «الذين قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائکه ان لاتخافوا ولاتحزنوا وابشروا بالجنه التي کنتم توعدون» (فصلت30) او به آيات قرآن و احاديث و روايات رسيده از پيامبر گرامي اسلام(ص) و ائمه معصومين عليهم السلام سخت اعتقاد داشت و نزول ملائکه در شرايط مقاومت را يقين مي دانست و هميشه در بيانات و استدلالهاي عملياتي به آيات الهي تمسک مي جست و به آنها استناد مي کرد به نوعي که گويا از آنها تغذيه مي کند و نشاط روحي و حيات مي گيرد. جلسات را حتماً با آياتي از قرآن آغاز مي کرد حتي اگر جلسه دو نفر باشد و مي فرمود من به موعظه و تلاوت آيات الهي نيازمندم.

هر وقت مشکلي براي او پيش مي آمد وضو مي گرفت و دو رکعت نماز مي خواند و از خدا استعانت مي جست و بلا استثناء مشکل او حل مي شد.
نقش شهيد صياد در دفاع مقدس

در زندگي شخصي او فردي زاهد و بي علاقه به دنيا و زخارف آن بود اما مهرورزي او به کارکنان، همرزمان و خانواده خود نمونه و زبانزد خاص و عام است و مردم ما بارها روش برخورد او با همسر و فرزندان و والدينش را در محيط خانواده را از زبان آنها شنيده و خوانده اند. والده محترمه ايشان مي گويد «علي در بين فرزندان من چيز ديگري بود». صداقت، شجاعت، صراحت بيان، تواضع و ادب و سخاوت او، چهره اي دوست داشتني و مردمي از او ساخته بود.

اينها و صدها ويژگي ديگر فردي و اجتماعي او باعث شد تا اگر چه در سالهاي پاياني جنگ به دليل تغيير مسئوليت، از خط مقدم دور بود. خداوند متعال چنان توفيقي به او داد که وقتي منافقين مزدور با پشتيباني همه جانبه ارتش صدام و حاميانش از خط عبور کرده و با خيالي آسوده به سمت مرکز ايران مي آمدند. قبل از اينکه ديگر نيروها آماده مقابله با آنها شوند. او با عنوان نماينده امام در شورايعالي دفاع از نزديک فرماندهي يگانهاي هوانيروز و نيروي هوايي و رزمندگان حاضر در  منطقه را به عهده گرفت و به همراه خلبانان شجاع هوانيروز و نيروي هوايي، لشگر منافقين و مزدوران صدام را در تنگه مرصاد منهدم و تار و مار کرد و تا انهدام کامل به تعقيب آنها پرداخت و خواست خداوند بزرگ بود که نقش او در کنترل غائله کردستان در سال اول انقلاب و بعد در دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران و دفاع از استقلال و تماميت ارضي کشور و همچنين در عمليات مرصاد عليه منافقين، يگانه و منحصر بفرد گردد و ياد و خاطره آن شهيد عزيز و والامقام در تاريخ و اذهان ملت بزرگ ايران، بزرگ و جاودانه شود.

 خداوند چنان شايستگي را در او قرار داده که با انتصاب اين شهيد عزيز گره کور جنگ باز مي شود و بعد از عمليات ثامن الائمه(ع) که مفتاح پيروزيهاي ايران در جنگ تحميلي عراق عليه ايران به شمار مي رود، فرماندهي و هدايت ارتش را به عهده مي گيرد

امروز مجموعه اخلاقيات، رفتارهاي حرفه اي، فردي و شخصيت ارزشي امير شهيد سپهبد علي صياد شيرازي آموزه هايي را ايجاد کرده است که جوانان، افسران و نظاميان ما که برگزيدگان ملت براي جانبازي و فداکاري در راه آرمانها و منافع ملي ايران اسلامي هستند مي توانند به او تأسي کرده و خود را پيرو راه او بدانند.

يادش گرامي باد. خداوند روحش را با شهداي کربلا و مولايش حضرت اباعبدالله الحسين(ع) قرين فرمايد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کیفیت سایت ما را چگونه ارزیابی می کنید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 188
  • کل نظرات : 67
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 98
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 183
  • باردید دیروز : 209
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 956
  • بازدید ماه : 4,178
  • بازدید سال : 30,440
  • بازدید کلی : 1,064,035
  • کدهای اختصاصی

    كد نوحه

    كد مداحی

    لوگوی سایت

    لوگوی دوستان