loading...
جنگ نــــــــــرم


اباصالح

امین شمسی بازدید : 944 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)

http://www.actclassy.com/wp-content/uploads/2012/06/angry-birds-14-59-29.png

 

دشمنی غرب با ادیان آسمانی و به خصوص اسلام، موضوع تازه ای نیست و سالیان سال است که در فیلم های هالیوودی و غیر هالیوودی شاهد تاخت و تاز و توهین آن ها به این دین مقدس و پاک هستیم.

جدیدترین نمونه این توهین ها و هتاکی ها هم ساخت فیلم موهن کارگردان اسرائیلی-آمریکایی است که خشم یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان را برانگیخته و احساسات آن ها را جریحه دار کرده است.

 

امین شمسی بازدید : 1054 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

اکنون کشورهای استعمارگر و سلطه‏گر، با بازی‏های خود و بدون صرف هیچ هزینه‏ای، کشورها را تسخیر می‏‏کنند و تحت سلطه می‏‏گیرند. این تئوری، یکی از تئوری‏های مهم سلطه رسانه‌ای است و بازی‌های رایانه‌ای، سهم بسزایی در ترویج این تفکر دارد:نمادهایی که در این بازی‌ها القا می‌شوند، عبارتند از:

امین شمسی بازدید : 1131 چهارشنبه 11 مرداد 1391 نظرات (0)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در ابتدا باید گفت آن چیزی که در این بازی توسط سازنده های بازی ساخته و پرداخته شده بود ، وجود جنیان و شیاطین مختلف در این بازی بود ، باتوجه به روند و جریانی که در سالهای اخیر ، ما در فیلم ها ، کارتونها و بازی ها مشاهده می کنیم ورود جنیان و اجنه در زندگی انسانها است و نیز ورود سحر و جادو ، به عنوان مثال در آخرین فیلم هری پاتر که به تازگی روی پرده ها بود ،آنچه در این فیلم آشکار است و دیده می شود وجود اجنه است و کمک گیری از آنها ، دقیقاً با همان ویژگی هایی که برای این موجودات تعریف می شود ،کوتوله ،غیب می شوند ، سرعت عمل بالا دارند و از چیزهای نهان با خبرند و…، طوری که در این قسمت از فیلم هری پاتر ، هری از این اجنه برای پیدا کردن و آورد شخصی کمک می گیرد ، فکر کنم این اولین فیلمی از این دست باشد که به طور علنی جن را با ویژی های خاص خود جن ، نشان می دهند.همانطور که در بررسی های به عمل آمده در حادثه ۱۱ سپتامبر مشخص شد ، آن بود که از سال ها قبل داشتند مردم را آماده این حادثه می کردند که این آمادگی توسط وسایل ارتباطی و رسانه ای بود تا مردمی که با این حادثه مواجه می شوند ، آمادگی قبلی داشته باشند…

امین شمسی بازدید : 1014 شنبه 07 مرداد 1391 نظرات (1)
رفتار شیطانی در بازی های کامپیوتری

* القای رفتار شیطانی در قالب بازی ها کامپیوتری
امروزه از صنعت سرگرمی برای تلقین افکار شیطانی استفاده میشود. با نگاهی سطحی به این بازیها میتوانید نمادهای شیطانی، از قبیل مدل‌های تک چشم و یا تصاویر غیراخلاقی ای را که با تلاش تهیه کنندگان این بازیها در حال تبدیل شدن به یکی از جنبه‌های عادی زندگی روزمره است، مشاهده کنید.

سازندگان این بازیها میخواهند از کاربر خود فردی بسازند که به راحتی به همسر خود خیانت کند، با بی رحمی با والدین خود بدرفتاری داشته باشد و به جنگ همسایه خود برود. آنها شما را در متن بازیهایشان به موقعیت‌های غیرممکنی میبرند و سپس میبینید که به راحتی از این موقعیت دشوار، خارج میشوید؛ این همان فرمولی است که در اکثر فیلم های هالیوودی دیده میشود: برنده شدن قهرمان در آخر تمام داستان‌ها.

نگاهی به صنعت بازیهای ویدئویی بیندازید: اکثر کسانی که پیش از دهه ۸۰ میلادی به دنیا آمده‌اند، از میزان تسلط این بازیها بر ذهن کاربران اطلاع چندانی ندارند. در این بازیها، کاربر طعم قهرمان بودن را در محیط مجازی میچشد و برای رسیدن به “اهداف عالیه” تصمیماتی اتخاذ میکند؛ خوب این چیزی است که هر کسی را میتواند جذب کند.

* عدم درک مرز میان خیال و واقعیت، شروعی بر یک ماجرای خونین
حال فکر کنید که کاربر این بازیها، یک بار اتفاقاً خود را در محیطی مشابه بازیها ولی این بار در دنیای واقعی بیابد. همین کافی خواهد بود تا پشت پرده بسیاری از اخبار دستگیر شدن قاتل‌هایی را که جنایت خود را بارها و بارها در بازیهای ویدئویی شبیه سازی کرده بودند، درک کنید. گاهی اوقات حتی این جنایتکاران موفقیت خود را مرهون این بازیها میدانند.
البته تمام تقصیرها متوجه بازیهای ویدئویی نیست. کاربر باید بداند که شرایط حاکم بر فضای مجازی بازیها لزوماً با شرایط موجود در زندگی واقعی مطابقت نمیکند؛ ولی باز هم عاملی هست که باعث میشود کاربر برای مدتی هر چند کوتاه و شاید چدن ثانیه‌ای، این مرز تفاوت را متوجه نشود. این عامل چیزی نیست جز استرس و هیجان؛ افراد هنگامی که دچار استرس میشوند، در حقیقت دچار وحشت میشوند و البته با از یاد بردن قرار داشتن در شرایط واقعی، به دنبال راه گریزی از آن وحشت میگردند. بهترین کار نیز از نظر این افراد وحشت زده، فکر کردن به شرایط مشابهی است که قبلاً در بازیهای ویدئویی تجربه کرده‌اند، شرایطی که همیشه متضمن خروج موفقیت آمیز و صحیح و سالم کاربر بوده است.

* نگاهی به بازیهای پرطرفدار و عناصر تشکیل دهنده آن‌ها
” CATHERINE 2011 ” : یک قطعه هنری که داستان خود را از ماجرای برج بابل اقتباس کرده است؛ مردمانی که شبیه گوسفند هستند، جادوگرها، عفریته‌ها، شیطان (عنصر همیشه حاضر در بازیها) و غول‌ها از عناصر تشکیل دهنده این بازی هستند. کاربر با موفقیت در طی کردن هر مرحله، دسترسی به مراحل بالاتر را ممکن میسازد و همچنین امتیازی به جمع امتیازاتش افزوده میشود. اما این مراحل عبارتند از: رسیدن به جایگاه خدایی در محیط بازی، غلبه بر دیگر خدایگان موجود و تبدیل شدن به پسر طلایی. علاوه بر این‌ها، در جریان بازی این‌گونه به نظر میرسد که وینسنت، قهرمان بازی در حال خیانت به نامزد خود است.”.
قهرمان داستان هر شب کابوس میبیند. وی در این کابوس مورد پرس و جو قرار میگیرد و هم چنین خود را در حال بالا رفتن از برجی میبیند که در حال خراب شدن از پایین است. این تنها یک رویاست ولی وقتی قهرمان ما از خواب بیدار میشود، در تمامی مراحل بالا رفتن از برج، به گوسفندانی برمی خورد که در حقیقت مردانی هستند که به دلیل خیانت و عدم وفاداری، در این محیط به دام افتاده‌اند.
به خاطر داشته که شما کاربر هستید و در حال هدایت کاراکتر وینسنت هستید. شما این بازی را به صورت آنلاین ادامه میدهید و برای ادامه بازی باید به سوالات مطرح شده از وینسنت پاسخ دهید. این پاسخ‌ها در همان سیستم آنلاین جمع آوری میشود. شما در انتهای بازی میتوانید ۶ فرجام و عاقبت مختلف داشته باشید که البته رسیدن به هر یک از آنها به میزان صداقت شما در پاسخ به سوالات طرح شده و مهارت شما در بالا رفتن از برج بستگی دارد.

” BAYONETTA 2010 ” : عناصر موجود در این بازی عبارتند از جادوگران، فرشتگان، شیاطین، انتخاب خوبی در برابر شر، تغییر شکل، جاذبه‌های جنسی، عفریته‌های فاسد الاخلاق، اسلحه، مبارزه با” خدا “از شکست دادن” خدا “آغاز و پایان هستی و غیره. موفقیت در این بازی یعنی اجرای داستان‌های موجود در تورات: کشتن فرشتگان، تجربه یک ساعت جادوگر بودن و پادشاهی بر آسمان‌ها. قمران این بازی جادوگری است که پس از ۵۰۰ سال، از خواب موقت بیدار شده و دلیل این خواب عمیق را نیز از یاد برده است. ولی او میخواهد این دلیل را پیدا کند و در این مسیر، به زندگی روزمره انسان‌ها وارد میشود و با عواطف انسانی همچون عشق و نوع دوستی آشنا میشود. ولی با این حال او هنوز هم یک جادوگر است و نیروهای اسرار آمیز او همه جا همراهش هستند. وی به زودی در مییابد که عضوی از گروه جادوگران متخاصم بوده که قصد داشتند” چشم‌های جهان “را به کنترل خود درآورند. وی با جادوگری دیگر که از جناح مخالف درگیر میشود ولی موفق میشود غول‌ها را برای کمک به خود فراخوان کند (برای این فراخوان میبایست بخشی از نیروی کاراکتر درون بازی را مصرف کنید). قهرمان داستان از میان بهشت، برزخ و جهنمی که بسیار مشابه تعریف دانته است رد میشود و فرشتگان، ارواح و همچنین غول‌های سر راه خود را سلاخی میکند. پاداش او برای انجام این کار در محیط بازی، توانایی کنترل زمان و تبعاً جهان خواهد بود.

بازی های کامپیوتری و القای رفتار شیطانی بازی های کامپیوتری و القای رفتار شیطانی

” CALL OF DUTY & OTHER FPS’” : عناصر این بازی نیز شامل ترور، شکنجه، قتل، افتخار، سرزمین، اسلحه، اسلحه و باز هم اسلحه میشود. اهدافی که باید بدان رسید نیز عبارتند از خود گذشتگی، اژدهای درون، تنفر از میمون‌ها و زیر گرفتن و کشتار مردم با ماشین. این باز میتواند کاربر را تشویق به شرکت در میادین جنگ و دفاع از میهن کند؛ ولی کاربر بیچاره تنها طعم افتخار دفاع از وطن را در این بازی میچشد و هیچ تجربه‌ای نسبت به واقعیات وحشت آور جنگ کسب نمیکند. در این بازی خبری از جسدهایی که در کنار هم ردیف شده‌اند، نیست و اثر مخرب جنگ بر طبیعت نزی در حد جلوه‌های ویژه تصویری است.

بازی های کامپیوتری و القای رفتار شیطانی بازی های کامپیوتری و القای رفتار شیطانی

* بازیهای ویدئویی تنها یک ابزار آموزشی برای قتل نیستند بلکه وسیله‌ای برای دستکاری واقعیت هستند
پس میبینم که کاربر هیچ اطلاعی نسبت به آسیب‌های حاصل از جنگ بر جسم و جان شهروندان غیرنظامی و حیوانات کسب نمیکند. کاربران در فضای بازی دست به اعدام در بازی ” modern warfare “، کشتار افراد بی گناه در بازی ” modern warfare 2″، کنترل ذهن دیگران در بازی ” black ops ” و تصفیه نژادی در بازی ” killzone ” میزنند تا فقط بر آنچه از نظر طراح بازی غیرعادی بوده غلبه کنند اهداف عالیه را نهادینه کنند. سلاح‌ها و شخصیت‌های درون بازی شباهت بسیار زیادی به محیط واقعی دارند و برای طراحی آن‌ها تلاش بسیاری صورت گرفته است. صحنه‌های پاشیده شدن خون و جلوه‌های صوتی از عوامل کلیدی در موفقیت یک بازی هستند ولی هنوز هم برگ برنده اصلی در کیفیت گرافیکی است. تمام این صحنه‌ها و جلوه‌های صوتی و تصویری برای واقعیتر کردن عملیات کشتار برای کاربر است، کاربر دست دارد تمامی شلیک‌ها و حتی صدای از هم پاشیده شدن جمجمه‌های دشمنان خود را بشنود و حس کند. چه خدایان مار پیکر باشید و چه یک تروریست، آرزوی مشترک شما یک چیز است: کشتاری بی عیب و نقص. شاید نیازی به گفتنش نباشد ولی من میگویم که همین عناوین مهیج، شور و شعف منتقدین را بر میانگیزد و باعث میشود که از لوح فشرده یک بازی چندین میلیون نسخه به فروش برسد.

بازی های کامپیوتری و القای رفتار شیطانی بازی های کامپیوتری و القای رفتار شیطانی

بازیهای بسیار دیگری نیز در این زمره قرار دارد که پرداختن به آنها از حوصله متن خارج است؛ بازیهایی مانند ” Dante’s Inferno “، ” Devil May Cry “، ” God of War ” و بسیاری عنوان بازی دیگر که بناست در سال ۲۰۱۲ به بازار بیایند. امروزه بازیهای ویدئویی دیگر تنها یک ابزار آموزشی برای قتل نیستند بلکه وسیله‌ای برای خلق دستکاری شده واقعیات هستند. نیروهای نظامی در سرتاسر دنیا از این‌گونه بازیها برای آموزش‌های نظامی و چشاندن طعم جنگ و درگیری در فضای مجازی استفاده میکنند.

بازی های کامپیوتری و القای رفتار شیطانی بازی های کامپیوتری و القای رفتار شیطانی

امین شمسی بازدید : 322 جمعه 06 مرداد 1391 نظرات (0)



فیلم هالیوودی «شاهزاده ایرانی:شن های زمان»که در اردیبهشت ماه سال جاری به نمایش گذاشته شد، فیلمی پرهزینه و کاملاً حرفه ای است و از فیلم های مطرح و مهم امسال جهان به شمار می آید، تا جایی که برخی آن رادارای شانس برای دریافت بعضی از جایزه های اسکار می دانند.این فیلم در قالب یک افسانه شرقی بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران را روایت می کند که از جنبه فرهنگی و سیاسی و با توجه به مناسبات کنونی داخلی و خارجی از اهمیت بسزایی برخوردار است.پرداخت قوی، جلوه های ویژه عظیم، معماری و فرهنگ ویژه شرقی و همچنین جذابیت ساختار و خط داستانی آن کم و بیش از سوی مخاطبان خارجی و تا حدی ایرانی مورد اقبال و استقبال قرار گرفته است.
تهیه کننده «شاهزاده ایرانی؛ شن های زمان»(prince of persia)جری بروکهایمر، فیلم ساز یهودی-آمریکایی آلمانی تبار است که فیلم های بسیار و مهمی در کارنامه خود دارد که از جمله آنها می توان به «دزدان دریایی کارائیب»اشاره کرد.مایک نیوول کارگردان معروف که آخرین ساخته اش «هری پاتر و جام آتش»است کارگردانی این فیلم را بر عده داشته.فیلمنامه نیز با مشارکت چهار فیلم نامه نویس به نام های جردن مکنز، بوآز یاکین (فیلمنامه نویس و کارگردان یهودی-آمریکایی)، دوگ میرو، کارلو برنارد نوشته شده است.یهودی بودن تهیه کننده و فیلمنامه نویس این فیلم در خور تأمل است.
این فیلم که به ظاهر و در نگاهی ساده، از امپراطوری ایرانی جلوه نسبتاً خوبی نشان می دهد دارای نکات بسیار و در خور تأملی است که به نظر می رسد بعد از فیلم «300»از مهم ترین فیلم های سفارشی آمریکا در رابطه با ایران باشد.تهیه کنندگان فیلم، با دقت،ظرافت و جذابیت خاصی، سخنان غربی ها به سردمداری آمریکا و صحنه گردانی صهیونیسم را در قالب هنر هفتم به خورد جهانیان داده اند.
هر صحنه و کلمه فیلم با توجه به اهداف سازندگانش طراحی شده و به دنبال القا وبیان حرف های آنهاست.
اهمیت و حساسیت سازندگان این فیلم در سخنان جوردن مکنر-سازنده مجموعه بازی های کامپیوتری «شاهزاده ایران»که گفته می شود فیلم از روی آن ساخته شده -و به روشنی بیان شده که گفته است:«آرزوی ساخت این فیلم را بیست سال در سر داشته ام.اولین نسخه فیلمنامه شاهزاده ایرانی که چند بار در آن بازنگری شد، ظرف حدود یک سال و نیم نوشته شد و تکمیل آن که با اصلاحات دیگری و به دست چهار فیلمنامه نویس، همراه بود و آخرین آنها جف ناکمانوف(jeff Nachmanoff)سناریست فیلم «پس از فردا»(The day after tommorow)بود، دو سال دیگر به طول انجامید.»
برای فهمیدن مقاصد و روش های دشمنان مان، در ذیل داستان فیلم و بعضی سخنان و نمادهای استفاده شده در آن بررسی شده است.
فیلم با این گفته آغاز می شود و با همین گفته هم به پایان می رسد:«گفته می شود بعضی از زندگی ها با هم پیوند داده شده است.آنها با صدایی باستانی که در طول زمان پژواک داشته به هم پیوند خورده اند؛ آن صدا سرنوشت است».
این شاه بیت فیلم و رمز شناخت آن است و گل فیلم با آن معنا پیدا می کند.در این گفته می خواهد بیان شود تاریخ تکرار می شود و در این میان شباهت های زیادی میان سرنوشت انسان ها و جوامع وجود دارد و برخورد ها و پیوندهایی میان آنها به وجود می آید.این حرف درسرتاسر فیلم جاری است.
تاریخ این فیلم دست آویزی است که پیام خود را به بیننده القا کند.بیننده نباید اشتباه کند، این فیلمی که تاریخی نیست، بلکه افسانه ای است ساخته شده با استفاده از داستان های تاریخی برای بیان حرف هایی که سازندگان آن می خواهند بزنند و تاثیری که می خواهند بر مخاطب بگذارند.
داستان و سخن اصلی فیلم بدین گونه است که ایران کشور خوبی بوده و حاکمان آن بد نبودند، ولی گروهی تروریست مذهبی با هدف قدرت طلبی، با حیله و نیرنگ حکومت را به دست می گیرند که به نابودی ایران و جهان منجر می شود.ایرانیان در این برهه با در دست گرفتن سرنوشت خود با این گروه جنایتکار مقابله می کنند و جلوی این بلای جهانی را می گیرند.
همچنان که می دانید این حرف همیشگی دشمنان ایران است که با توجه به حوادث اخیر همچون جریان فتنه ومأیوس شدن دولت اوباما از گفت و گوی نابرابر با ایران، اهمیت ویژه ای یافته است.
قهرمان فیلم،کودکی از مردم معمولی است که در مقابل نیروهای شیطانی، که می خواهند حکومت را به دست بگیرند، می ایستد و بابازگرداندن اوضاع به گذشته، ایران و جهان را نجات می دهد.اسم این شخصیت «دستان»است.دستان، شباهت زیادی به پسری که عکسش نماد معترضا حادثه 18 تیر بود، دارد.به نظر می رسد پوستر فیلم به گونه ای طراحی شده که تداعی کننده آن عکس باشد.در این پوستر، دستان لباس رزم بر تن، پارچه ای قرمز رنگ بر کمر و دو خنجر در دست دارد.طراحی این پوستر به گونه ای است که می تواند این مطلب را در ذهن مخاطب تداعی کند که دستان همان جوان عکس 18 تیر است که آن لباس خون آلود را به کمرش بسته و لباس رزم بر تن کرده و سلاح به دست گرفته است.
در واقع بدین ترتیب می خواهد گفته شود که این خود مردم هستند که باید در مقابل حکومت بایستند و جلوی رسیدن ایران به سلاح هسته ای (خنجر مقدس)و حمله به اسرائیل را بگیرد و دیگر مانند فیلم «300»جنگ میان غرب و ایران مطرح نیست؛ زیرا در حال حاضراستراتژی آمریکا و غرب در مقابل ایران حمایت و تقویت فتنه و شورش های داخلی است.
هدف مهم دیگر فیلم که توسط تحلیل گران غربی نیز به آن اشاره شده، توجیه و نقد همزمان حمله آمریکا به عراق است.بدین صورت که با جعل یک داستان غیرواقعی می خواهد نشان دهد که حاکمان امپراطوری ایران نیز در زمانی، فریب گروهی از افراد امین، ولی جاه طلب را خوردند و با خبر دروغ خیانت کشوری، مبنی بر ساخت و فروش اسلحه به دشمنانشان، به آن کشور حمله کردند، ولی با فهمیدن حقیقت و عذرخواهی از آنجا خارج شدند.
با این داستان جعلی سازندگان این فیلم قصد دارند برای خود شریک جرم پیدا کنند و جنایات خود در عراق را برای مردم ایران و جهان،طبیعی جلوه دهند که در هر حکومتی ممکن است این اتفاق بیفتد.در گفت و گویی،دستان(قهرمان فاتح الموت)می گوید:«این کار را کردم چون فکر می کردم جان سربازانم را نجات می دهم.»شاه به او جواب می دهد:«یک مرد خوب همان کاری را می کند که تو کردی».
در عین حال، خروج نیروهای غربی از عراق را نیز توجیه می کند.حکومت آمریکا فهمید اطرافیان دولت بوش پسر با دروغ و احتمالاً هدف زیاده خواهی برای رسیدن به ذخایر زیرزمینی، دولت وقت را به این کار مجاب کرده و در دولت اوباما این موضوع مشخص شده است.با این شباهت که فرد دروغگو در فیلم ودر قضیه آمریکا هر دو از مشاوران مورد اعتماد حاکم بودند.

حمله به الموت
 

قلعه الموت در این فیلم، شهری مقدس، زیبا، پر از چشمه های گوارا و با هوایی عالی در کنار مرزهای امپراطوری پارس است که سال هاست کسی نتوانسته است به آن نفوذ کند و آسیبی برساند.ولی جاه طلبی و نقشه های شیطانی عده ای در امپراطوری پارس سبب می شود، بر خلاف سفارش پادشاه فرزانه امپراتوری، سپاه ایران به این قلعه حمله کند و با زیرکی و شجاعت و جنگ آوری آن را تصرف نماید.
حمله به الموت از نقاط اوج فیلم است و اگر با همان شاه کلیدی که در ابتدا بیان شد یعنی شباهت اتفاقات تاریخی، با دقت رمزگشایی شود می تواند تداعی کننده چندین واقعه تاریخی مهم و حتی پیش بینی واقعه ای در ایران باشد.

1.جنگ های صلیبی و تسخیر بیت المقدس
 

در صحنه حمله سپاه امپراطوری ایرانی به داخل شهر الموت، پرچم های این سپاه به صورت عمودی با نماد هلال به صورت برجسته و کلوزآپ نشان داده می شود، که تداعی کننده پرچم سپاه مسلمانان در صدر اسلام است.
با این حال که سپاه حمله کننده امپراتوری ایرانی نام دارد، ولی معماری، لباس ها و قیافه های افراد و صلاح های به کار رفته و حتی نخل های و صحراهای سرزمین ایرانی، شباهت بیشتری به دوران خلافت امویان و عباسیان دارد.در واقع در امپراطوری ایران آن هم قبل از اسلام، فقط نام، نقشه و بعضی از اسم ها ایرانی است.
تصاویری که در این فیلم از الموت ترسیم می شود شامل شهری مقدس است که نباید به آن بی احترامی و حمله کرد (سخن پادشاه ایرانی)؛ نشانه هایی همچون سرزمینی سرسبز با چشمه های فراوان؛ معبد بزرگ در بالای صخره در بلندترین نقطه شهر؛ اثری تاریخی در زیر شهر؛ موقعیت جغرافیایی در مرزهای شمال غربی ایران؛ حکومت کاهنان؛ و ...که همگی به سرزمین بیت المقدس تعلق دارد، و فقط نامش عمداً الموت گذاشته شده است.
بنابراین، این بخش از فیلم می تواند القا کننده حمله امپراطوری مسلمانان به بیت المقدس و تصرف آنجا در جنگ های صلیبی باشد.درصورتی که چنین حمله ای وجود خارجی نداشته و مردم آن سرزمین به صورت گروهی به اسلام گرویدند و بعد از آن اروپاییان جنگ های صلیبی به راه انداختند.

2.حمله مسلمانان به ایران در صدر اسلام
 

از طرف دیگر، دین مردم شهر الموت با نمادهایی همچون لباس های زرتشتی بر تن راهبانی که آتش دان و عصاهای بلند در دست دارند و در عبادتگاه راه می روند و عبادتگاه در بلندترین نقطه، شبیه زرتشتیان نمایش داده می شود، دین مردم ایرانی است!
از این نگاه این حمله شبیه حمله سپاه مسلمانان در صدر اسلام به ایران است.اینکه چرا الموتیان را شبیه زرتشتیان نشان می دهند احتمالاً برای نشان دادن همزاد پنداری و احساس نزدیکی ایرانیان با ساکنان مردم بیت المقدس و یهودیان است.
این موضوع در محبت و ازدواج دستان، قهرمان ایرانی ومردمی فیلم، با شاهزاده زیبای الموتی،«تهمینه»نیز دنبال می شود. 
همان طور که می دانید، رستم دستان پهلوان و قهرمان ایرانی شاهنامه با تهمینه دختر زیبای شاه سمنگان(سرزمین های توران)در مرزهای ایران ازدواج می کند.ازدواج میان دو نفر از دو گروه در هنر و سینما نشانه دوستی و محبت و نزدیک بسیار آن دو گروه است.بنابراین سازندگان فیلم قصد دارند بدین ترتیب نزدیکی و دوستی ایرانیان و صهیونیسم ها را القا کنند. 

3.حمله آینده شیعیان به اسرائیل به رهبری ایران
 

نقشه ای که در آغاز فیلم از امپراتوری ایران نشان داده می شود شبیه نقشه این امپراتوری در پیش از اسلام است، ولی با توجه به ظواهری که در فیلم از این امپراتوری می بینیم، همچون معماری، لباس ها و قیافه های افراد که همگی شبیه به مسلمانان است، و با توجه سبک فیلم که تداخل و جابجایی زمان ها و دوره های تاریخی است و با در نظر داشتن شرایط کنونی ایران و اهداف سازندگان فیلم، آن نقشه را می توان همان نقشه سرزمین های شیعی در حال حاضر دانست، که تحت تأثیر حکومت جمهوری اسلامی هستند، سرزمینی که از آن با عنوان هلال شیعی نیز یاد می کنند.ویژگی های شهر الموت و سایر بخش های فیلم ازجمله به قدرت رسیدن افراد مذهبی و تروریسم و جاه طلب درایران، ویژگی هایی که غربی ها و اسرائیل تلاش می کنند به حکومت کنونی ایران به ویژه دولت آقای احمدی نژاد نسبت دهند و حتی انفجار نهایی فیلم و نابودی جهان که می تواند نمادی از بمب اتم یا هر سلاح مخرب دیگر باشد قصد دارد ذهن مخاطب را به سرزمین بیت المقدس واسرائیل و حمله ایران و متحدانش به آنجا و تصرف این سرزمین توسط مسلمانان شیعه متوجه سازد.حمله ای که موجب نابودی انسان و زمین می شود و آخرالزمانی که ناگوار را رقم می زند.
اتفاقی که قرار بود سال ها پیش بیفتد، زمانی که خدا به سبب ظلم و بدی انسان ها،به آنها خشم گرفته بود و کل انسان ها و زمین درحال نابودی با طوفانی از شن بود، ولی به خاطر پاکی دخترکی، خداوند انسان ها را بخشید و خنجری به دخترک داد که کلید آن شن ها بود.این دخترک از اجداد شاهزاده الموت بود.در گفت و گوی میان دستان و شاه ایران، پس از تصرف الموت توسط سپاه ایران، شاه می گوید:«ولی یک مرد عالی جلوی حمله را می گیرد و کاری که می داند اشتباه است.مهم نیست که چه کسی دستور می دهد.تو باید عالی باشی.تو توانایی بیش از خوب بودن را داری.»به نظر می رسد روی این صحبت با مردم ایران است که باید جلوی حمله حاکمانشان را به رژیم صهیونیستی بگیرند، چون این حمله کاری غیرمنطقی است.این در حالی است که این رژیم صهیونیستی است که بارها به کشورهای منطقه حمله کرده و مرتب هم ایران را تهدید به حمله نظامی می کند!غربی ها از تکرار تاریخ و شکل گیری مجدد امپراتوری ایران-اسلامی به شدّت واهمه دارند، به ویژه وقتی احتمال می دهند در جنگ عظیم آخرالزمانی که به اعتقاد یهودیان در فلسطین اتفاق می افتد،یک طرف جبهه همین امپراطوری باشد. این موضوع وقتی وحشت آنها را بیشتر می کند که در هر گونه مبارزه علیه انقلاب اسلامی، شکست خورده اند، آن هم به طوری شگفت انگیز و بر خلاف تمام محاسبات منطقی آنها.نام دوم این فیلم، «شن های زمان»نیز می تواند تداعی کننده اولین تجربه شکست عجیب غرب در مقابل این انقلاب باشد، واقعه حمله هوایی آمریکا برای آزادی جاسوسانشان در سفارت آمریکا در ایران.
حمله ای که با طوفان شن در طبس، از طرف خداوند خنثی شد، به ویژه وقتی در فیلم نشان داده می شود که این طوفان شن، تمامی انسان ها و زمین را نابود می کند غربی ها به این شیوه می خواهد خطر نابودی خود را جهانی و بشری کنند و بدین طریق همه انسان ها را برای نجات خود تحریک کنند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کیفیت سایت ما را چگونه ارزیابی می کنید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 188
  • کل نظرات : 67
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 98
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 209
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 906
  • بازدید ماه : 4,128
  • بازدید سال : 30,390
  • بازدید کلی : 1,063,985
  • کدهای اختصاصی

    كد نوحه

    كد مداحی

    لوگوی سایت

    لوگوی دوستان